ترنم ترانه

بایگانی

حق داشت آدم ...

چهارشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۵۶ ق.ظ

در من دوباره زنده شده یـاد مبهمی

دنیا قشنگ تر شده این روزها کمی


گفتم کمی؟ نه! خیلی- یک کم برای من

یعنی زیــــــــــاد یعنی همسنگ عالمی


دریا کجا و بـــــــاغ کجا؟ سهم من کجا؟

من قانعم به برگ گلی قطره شبنمی


ای عشق چیستی تو که هرگاه می رسی

احساس می کنی که دلیری کــه رستمی


مثل اساس فلسفه و فقــه مبهمی

مثل اصول منطق و برهان مسلمی


هم چون جمال پــرده نشینان محجبی

هم چون بساط باده فروشان فراهمی


حق داشت آدم آخر بی عشق آن بهشت

کمتر نبود از برهــــــــــــــــوت از جهنمی -


با سیب سرخ وسوسه، پرهیز و لبگزه 

قصری پر از فــرشته و دیوار محکمی؟


باید مجال داد به خواهش به وسوسه

باید درود گفت بــــه شیطان به آدمی!


شاعر: بهروز یاسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی